Colin McRae Rally 2005 (oyun hakkında bilgi, demo, full down
Yazar
Mesaj
KaranTina
Mesaj Sayısı : 247 Yaş : 33 Nerden ? : Dünyadan... Kayıt tarihi : 16/04/07
Konu: Colin McRae Rally 2005 (oyun hakkında bilgi, demo, full down Çarş. Nis. 18, 2007 9:55 am
Colin McRae Rally 2005 Bu oyunu forumumuzda pek oynayan yok galiba ama her zaman ralli yarışları ilgimizi çekmiştir diye düşünüyorum. Lafı uzatmadan anlatmaya başlayayım. Oyunu kurduk ve çalıştırdık. Bizi oyuna her girişimizde farklı bir video karşılıyor. Hepsi birbirinden güzel ve usta pilotların yarışları. Bu yarışlar genelde en az hatayla yapılan yarışlar. Videodan sonra ana menü açıldığında bizi: Challange Championship Career Online High score Options ve Extras bölümleri karşılıyor. İlk önce ayarlarımızı yapalım Options bölümünde ilk yaptığım hız göstergesini kilometreye çevirmek oldu. Sonra da çözünürlük ayarlarını yükseltmek. Ayarlarda 2. Yaptığım ise kontroller vites tuşlarını ve keskin dönüşlerde sert direksiyon hareketlerini kullanacağımız tuşu ayarladıktan sonra ayarlar bölümünde işimiz bitiyor. Ufak bir hatırlatma: Eğer yabancı diliniz iyi ve co-pilotun dediklerini anlarım diyorsanız game setting kısmından co-pilotunuzu seçebilirsiniz.
Challange bölümünden başlayalım. Bu bölüm oyuna alışmamız araçları ve yolları tanımamız için yarışlar yapabileceğimiz bölüm bu yüzden anlatabilecek çok fazla bir şey yok. Araçlar ve yolların bi çoğu oyuna ilk girişimiz olduğu için kapalı.
Championship Bu bölüme ilk girdiğimizde Colin McRae bizi karşılıyor. Biyografi bölümünden kendisi hakkında bilgi alabiliriz. Bu bölümde kendimize yeni bir hesap açıp giriş yaptığımızda seçebileceğimiz 4x4 araçlar bulunuyor.
Bunlar: Subaru Impreza WRX, Citroen Xsara, Mitsubishi Evo VII, Ford Focus ve Peugeot 206 Bu araçlar aynı kategoride olduğu için özellikleri hemen hemen aynı. Ama yol tutuşu kalkışı ani fren durumundaki kontrolleri gibi önemli detayları bazen çok büyük farklar gösteriyor. Subaru Impreza çok güçlü 1. viteste çabuk patinaja düşen ve lastik yakan, virajlarda diğerlerine göre avantaj sağlayan, 4x4 özelliği diğerlerine göre daha sistemli çalışan bir araç. Oyunda genelde aracı kontrol edebileceğimiz hız 60-120km arasında ancak bu araç sınırları zorluyor. 200km hız ile bu aracı çok rahat kontrol edebiliyorum.
Mitsubishi Evo VII Bu araç özellik bakımından Imprezaya daha yakın bir araç ikisinin de yol tutuş vs özellikleri bir birine çok yakın. Ama bu araçta yüksek hızda kontrolu zorlananlardan. Ama Xsaradan çok çok daha iyi
Ford Focus Virajlı yollarda kontrolu iyi ancak hız yaptığımda biyerlere çarpmadan durduramadığım bir araç oldu
Peugeot 206 diğerlerine göre kısa olan kasası ile keskin virajlarda savrulmayan bir araç ama yinede gerek hızlanması gerekse de diğer özellikleri ve en önemlisi dış görünüşü ile beğenmediğim bir araç
Citroen Xsara Ben hiç beğenmedim ve çok fazla da kullanmadım. Bu yüzden hemen geçiyorum.
Çok pati çeken hemen yoldan çıkan ve kontrolleri zor bir araç 120kmnin üzerine çıkamadım çünkü 100den sonra kontrolden çıkıyor.
Ben Subaru Imprezadan yanayım. Aracımızı seçtikten sonra vites seçimi yapıyoruz. Vites seçimine gelmişken birazda aracın vitesinden bahsedeyim. Eğer yarı-otomatik seçersek hızlanmamızda çok fayadasını görürüz çünkü bazen vites düşürmemiz gereken yerde gazı kesmezsek aracın hızı düşse bile vites düşürmüyor ve kendimiz müdahele ederek gaz kesmeden vitesi küçültüp tekrar hızlanabiliyoruz. Düz vites seçersek bazen ani hız kesme durumlarında bizi zorluyor. Otomatik vitesi tavsiye etmem çünkü 100km hızla giderken araç kontrolden çıktı ve duvar direk gibi bir engele çarptıysak aracın birçok bölgesinde olduğu gibi şanzımanda da büyük sorunlar oluşuyor. Ve gaz kesseniz dahi arıza yüzünden vites otomatik düşmüyor. Yada aynı sorun hızlanırken oluyor. Vites arttırma zamanları bozuluyor. Ve motordan tam verim alamıyorsunuz.
Yani en iyisi yarı-otomatik vites. İstediğiniz zaman kontrol sizde istediğiniz zaman ise otomatik.
Vites seçiminizide yaptıktan sonra servis alanındayız. Burada aracımızın Lastik süspansiyon vites değişimindeki oranlar(yüksek devir yada düşük devir) direksiyon hassaslığı ve hala anlayamadığım 2 ayrı özellik var. Servis alanından ilk önce test sürüşü yapmak için shakedown bölümüne girebiliriz. Burada araca ve yola alışacaksınız. Tekrar servis alanına dönersek ilk önce yolu inceliyoruz. Yol bilgilerinde zemin hava durumu ile ilgili bilgiler yer alıyor o bilgilere bakarak aracımızın yerden yüksekliğini lastiğini ve yukarda bahsettiğim diğer ayarlarını seçebilirsiniz. Bunlarıda tamamladıktan sonra yarışa hazırsınız. Championship bölümünde fazla ilerleyemediğim için kısa geçiyorum.
Gelelim Career bölümüne. Bu bölümde ilk olarak bizi VW Polo karşılıyor. Çok kibar gürünümlü bir araç. Yol tutuşuda görüntüsü gibi. Heryere altı değiyor çamura yada kara saplandığında çıkması zor oluyor. Su birikintilerinde hemen kontrolden çıkıyor. Yol kenarındaki büyük çukurlara daldığında bazen çıkamıyor. Ayrıca aracı yol kenarındaki çimlere kaptırdığınızda araç o tarafa çekiyor Kaza yaptığınızda ise çok büyük hasarlar alıyo. Çarptığınız bir ağaç yada duvarda tamponunu motor kaputunu ve çamurluğu hemen bırakabilir. Duvar yada bariyerlere sürtünerek gittiğinizde kapıları bırakma durumu söz konusu
İlk bölüm çok kolay ancak Polo bu tür yollarda hırçın davranamayan bir araç olduğu için sizi zorlayacaktır. Eğer hiç yoldan çıkmadan kullanmayı başarabilirseniz ilk yada ikinci oynayışınızda birinci bölümü geçebilirsiniz. Etaplarda başarılı olabilmeniz için yukarıda durumunuzu gösteren çizgileri hepsini yeşil olarak tamamlamak gerekiyor. Ve etap zamanınızın etaba girerken size gösterilen zamandan iyi olması gerekiyor.
İlk bölümü kazandınız. Şimdi bize mg diye bir araç veriyorlar bu aracı roverdan tanırsınız. Bu araç poloya göre daha iyi bir araç. Yol tutuşu kar çamur su birikintilerinden etkilenmemesi poloya fark atan yönleri. Ve birde vites testi yaptırıp başarılı olursak aracımıza ufak bir modifiye yapılıyor. Her bölüm sonrasında farklı testler ve ona bağlı modifiyeler bizi bekliyor. 2.bölümde ise ford mk diye berbat ötesi bir araç var. Bu aracı ilk aldığımda weezard ile görüşürken oyunu anlattığımda isminden dolayı (mk) epey gülmüştük. Bu araç ile 2.bölümü 5.denemede geçtim. Araç arkadan çekişli hantal ve çok pati çekiyor. Hangi hızda olursanız olun virajlarda tam gazi ile devam etmeye uğraşırsanız araç izin vermiyor ve patinaja düşüp hemen spin atıyor. Bu araç ile defalarca takla attım lastik yaktım hatta bir yarışta arka lastikler parçalandı ve yarışı jantlarla sürdürdüm
2.bölümü zorda olsa geçtik ve mkdan kurtulduk Şimdi bizi Subaru impreza ve Audi a3 bekliyor. İkiside güzel araçlar. Ama benim tercihim her zaman Subaru imprezadan oldu
Neyse kısa keselim Genel olarak düşünürsek. Kontrolleri çok gerçekçi bir ralli oyunu. Karlı çamurlu yollarda kullanmakla kuru asfalt yada gevşek bir toprak zeminde kullanmak her zaman çok fark ediyor. Hele bide lastik seçiminde hata yaparsanız yarış yarıştan çok Tokyo dirftten ve nfsden bildiğimiz yanlama olayına dönüşüyor.
Bütün araçların yarışlardaki görüntüsü kusursuz. Bütün araçlar hasar aldığında grafik yönünden çok zengin görüntülerle karşılaşabiliriz. Aracın altından geçen ezilmiş parçalanmış ön tampon yolun ortasında yanmış ve parçalanmış bir lastik boyası dökülmüş kaportalar su kaynatan bir motorda bunlardan. Ayrıca aracınız çok fazla hasar aldıysa ve yarışı iyi bir şekilde bitirebilmek için hala daha ümidinizi yitirmediyseniz beklenmedik bir anda motor stop ediyor ve uzun süre çalışmıyor. Bir yarışta aynı bu durumda yarış sonunu gördüğüm bir anda motor stop etti ve uzun bir süre çalışmadı ve araç boşta finishe ulaşamadığı için sinir krizine girecektim
Motor sesleri her araç için ayrı bir güzellikte.
Tekrar grafiklere dönecek olursak Sapphire Radeon 9200 ekran kartı ile bu oyunu 1024x768 ve grafik ayarlar ve AA açık şekilde kasmadan oynadım. Oyunu herkese tavsiye ederim hep araçlara karşımı yarışacaksınız birazda doğaya ve zamana karşı yarışın